Thursday, February 19, 2009

Lukisan Alam...



Hidup tidak selalunya indah
Langit tak selalu cerah
Suram malam tak berbintang
Itulah lukisan alam
(Begitu aturan Tuhan)

Jadilah rumput nan lemah lembut
Tak luruh dipukul ribut
Bagai karang di dasar lautan
Tak terusik dilanda badai

Dalam suka hitunglah kesyukuranmu
Dalam senang awasi kealfaanmu
Setitis derita melanda
Segunung kurniaanNya

Usah mengharapkan ke segalanya
Dalam perjuangan penuh pengorbanan
Usah dendam berpanjangan
Maafkan kesalahan insan
(Begitu ajaran Tuhan)

Hasbiallah, Hasbunallah, HasbiRabbi jalallahu Ya Allah

Dalam diam taburkanlah baktimu
Dalam tenang buangkanlah amarahmu
Suburkanlah sifat sabar
Di dalam jiwamu itu....


p/s: if evryone changing? yalahkan...azam baru kot...aku tau tu dan dah lama mention yg idop xkan slaloonya gumbira, pasti akn hilang jugak lelama...dan gumbira yg lain pulak akn datang....Apa yg tlah jadi tu, adalah takdir dan ketentuan ilahi...Kdg2 kita lari dari hingar-bingar, lari dari kesibukan dan org ramai...Tapi kdg2, sepi terasa begitu membosankan...Bila kita dlm situasi sepi, barulah kita rasa mau menghargai setiap detik, kenangan terindah, gelak-tawa yg membuat kita berasa begitu gumbira dan terasa dihargai...Setiap org pasti berubah, tiada yg kekal...Yang pasti, kita xdapat nmpak apa perubahan dlm diri kita dan kita slaloo anggap diri kita tetap sama. Dan walaopon kita tahu dan sedar sekalipon, ego di dlm diri tetap mempertahankan pendirian kita tu...xkan mengalah dgn diri sendiri...sedarlah, mengalah bukan beerti kalah...kalah bukan beerti gagal slamanya...dan gagal merupakan titik permulaan kita utk mengejar sesuatu kejayaan yg lebih besar suatu hari nanti....perjuangan, hidop mesti diteruskan walaupon kita tahu begitu banyak lopak2 dan cabaran di hadapan...menangislah sepuasnya, jeritlah sepuasnya dan teruskan langkah...perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah...jadi, kenapa kita harus takot nak melangkah? LETS ROCK n ROLL!!!

8 comments:

Fifiey82 said...

erk sdh nasyid tiba2 di bawah rock... hakakkakakakaka

ary.ahmad said...

muakaka! huhu...genre modern kali..xpa, layan sajaaa..hehe

zariQQQ said...

wakakakakakaka
aauuuuuuummmmm
haruss la barubah..
"perfection is my direction" gtuuuuuuuu..

ary.ahmad said...

uikkk zariQQQ! d mana kamoooo? huhu

eleza737 said...

santeknye ikan tu..
masak gulai sodap neh!

ary.ahmad said...

uik! kak eliss kuh! mana pigi..lama x nmpak? hoho

ary.ahmad said...

Rasa mcm nak tinggalkan jap bloG ni..hehe...TakeCare aLLs! apa2 sms/call/datang ja rumah k..hehehe..cyggg semua...salam ;-)

maicher said...

glory25800
sickle25800
singer25800
skimp25800
proton25800

anda juga mungkin meminati...

Related Posts with Thumbnails