Tuesday, September 06, 2011

Sampai masa tibanya waktu...


"Sampai masa tibanya waktu,
 Redup hati kaum berdua, 
 Bila dua jasad bersatu,
 Hidup mati jadi bersama"


Sampai masa tibanya waktu...
Alhamdulillah, setelah sekian lama...akhernya masa dah pun hampir tiba..Arine dah 6/9/2011..lebih kurang 18 hari ja lagi untuk menamatkan zmn bujang ku ini..kdg2 rasa mcm x pecaya plak benda ne bakal jgk berlaku...tapi kita kena trima semua nih sebagai takdir ataupon telah sampainya jodoh kita...Aku berdoa agar, Semua yang dirancang berjalan dengan lancar & dipermudahkan segala urusan oleh Allah s.w.t...Insyaallah..



Redup hati kaum berdua...
Sbenarnya, x pernah terlintas di fikiran akan bertemu jodoh dengan org jauh...kalau dulu, dari perlis ke Johor pon aku da rasa jauhhh gilaakkk..dan smpai hari ni aku x pernah pon lagi sampai ke johor...tapi x disangka-sangka plak, rupanya jodoh aku lagi jauh..lahad datu, sabah...nah, dari perlis ke sabah.."ujung dunia dgn ujung dunia bak kata org tua2" T_T

Aku mula mengenalinya pada 2008...lama jgk kan..hehe..cmna bleh kenal?? hmmm, biarla rasia..tapi ramai jgk tu yg tau...kipas susah mati kepada dot..dot..dot...=p bermula dari kwn biasa, berceting2, bersms2, bertepon2, smpaila ke 1 tahap yg lebih serius...'walaupon kami blum pernah berjumpa, dan tidak kenal asal usul masing2'...

Pada November 2009, aku mendapat seruan utk memberanikan diri memijakkan kaki buat kali pertama di Lahad Datu...satu pengalaman yg xkan dapat aku lupa...travel srg2 tau...hehe..Sebelum dari tu, si dia ada bagitau ada org mau dtg meminang dia..cuak punya pasal, trus cari tiket kapal..1st time tempah tiket dgn bantuan my bff, zulpan@pian...smpai disana, mgkin da ketentuanNya kot..aku berjaya mengikat si dia dgn sebentuk cincin gelang rotan..mengorbankan duit yg cuma tggal nyawa2 ikan dlm bank time tu..huhu=p tapi tetap bersyukur..semuanya baik2 saja, & keluarga si dia dpt terima aku seadanya..fuh, x sangka...

Si dia adalah berketurunan suluk/bisayak...bahasanya pon pelik, mmg x paham abes kalau depa menyembang..tapi aku suka nada bahasanya...xpa, da bnyk jgk yg aku paham skang nih..."maingat suda ako mag tausug"..hehek~~  note: x heran pon..aku nih keturunan hang kasturi dgn mahsuri=p




Bila dua jasad bersatu, hidup mati jadi bersama...
Alhamdulillah, keluarga aku dpt menerima si dia walaupon mulanya mcm berat jgk mau kasik..hehe..mgkin, kesungguhan & takdir tu penentu segala-galanya...sebelum ni pon, mmg keluarga x penah lagi nampak aku becinta dgn sapa2..apatah lagi bwk anak dara org mai umah...mgkin org tua tengok dgn si dia nih, aku bersungguh smpai sanggup pi sana, xpon org tua takot 'benda yg x diingini' jd kot..sbb tu depa redha jak..ehehe...

Insyaallah, kami akan bergerak seramai 10org ke sana nnti, nek airasia dari alor setar ke kl pada mlm 21hb...dan nek air asia skali lagi ke tawau pada 22hb ptg....makaseh airasia, bagi tiket murah...kalau x, xdptla rmai2 pi sana...hehe ^_^  (ramai jgk ne yg excited mau nek kapal terbang, pengalaman pertama kata mereka) kih3=p


 Terasa mcm nak pi semporna lagi skali..blehla tangkap gambar ala-ala cmni..mcm best ja moment nih...huhu..rindu org2 laut...


 Tepikir jgk ne, mau gunting rmbut cmna...nak rebonding xleh..rmbut aku pendek lajak..trojan mcm biasa jak la..hahaha~



Teringin jgk sbenarnya nak wat event ala-ala kayangan mcm sheikh mudzaffar & cendrahati comel siutt mcm kat atas nih...tp xcukop bajet..huhu=p kenduri kami biasa2 & kecik2 jak...xpala, yg penting iklas kan..berbelanja ikot kemampuan kita...muga diberkati & diredhai olehNya...amin...

Ni kad yg wat sndri...curik2 di pakcik gugel ja..pastu edit2..hehe=p pada semua kwn2 yg mengenali kami..jemput2 noh ke majlis kami..wat masa nih wat knduri di lahad datu dlu, di perlis insyaallah lepas nih...mgkin di perlis nnti pon wat knduri kecik2 jgk..skadar yg termampu...hehe....



-end of entry, 6/9/11-

4 comments:

raufal@online product said...

alhamdulillah..benda baik insyaAllah berjalan lancar,nak mendirikan Masjid la katakan.. yg penting 2-2 direstui orang tua... semoga selamat tiba dan majlis berjalan lancar buat yg wajib jgn membazir..nk ikut tp keadaan x mengizinkan..huhu...

Ary.Ahmad said...

wahhh abg yin la...hehe makaseh bnyk2..insyaallah, muga berjln lancar..xpa, paham jgk..hehe~

* rajin da skang update blog noh? kih3=p

OkFiNd said...

Tahniah nort n yam.moga brkekalan hga ke ank cucu..

Ary.Ahmad said...

makaseh dot..insyaallah :)

anda juga mungkin meminati...

Related Posts with Thumbnails