Wednesday, November 26, 2008

suatu pagi yang indah di lovessville

LOVESSVILLE(26/11/08)- Cuti-cuti skolah ni merupakan perayaan bagi dak2 skolah...dan akulah yg jadi mangsa dak2 skolah ni. Asal cuti jak, datangla semua anak2 maktih,maklang,makngah aku dari kampong...huhuuu, aikss??? dari kampong?? bandar sangat ke rumah aku??? wakaka, aku pon kampong gak...tapi rumah depa sana lagi la hulu cerok utan sana!..wakakaka larikkk..terkutuk sedara sndri la plak...haha!!! Dak2 ni sampai smalam, pagi tadi tengah aku syok2 tido layan mimpi...ada 2 tuyul kejut aku...ingat mo kejut smayang subuh, rupanya kejut ajak aku mengai (mancing)!!! adoiii,ngucap bnyak2 dah aku, ikutkan hati mau lempang ja dak2 2 ekor tu..wakakaka!!! nasib bek budak2!!wakaka!! Seawal 7 pagi aku mengikhlaskan diri pi tebang pokok buluh tuk jadikan bokkail (joran dlm bahasa utara)..aduiiii...dengan masing2 x mandi bersama taik2 mata yg masih melekat tu...kami pi gak kolam jiran aku tu, kot2 ada ikan..layannn...huhuuu....


7.30a.m- Haaa, yg seberang sana tu abg tuyul...sebelah sini nihh adik dia..saja aku bahagikan tempat asing2 kat tuyul2 ni..kang kalau dok dekat2 gadoh plak, ikan x dapat...tapi yang dapat basah ja pagi2 tu dua2 aku humban dalam kolam..wakakaka!!! dah aku cakap, susah mo dapat ikan pagi2..tghari baru la ikan lapar!! tapi degil gak 2 ekor tuyul niii..huhuuu..sabaQQQ!!

kunun-kunun tekun la nihh!!! berat sangat ker joran tu??? aduiii..baru 5 minit dah x larat angkat! cmna la nak champion..hohohoooh!!! aku <--- tepok kepala dari jauh! =(

7.45a.m- wahhhh!!! aku pon x cayer cmna dia leh dapat ikan puyu ni!!! nasib ja aku cakap..wakakaka!!! cepat gak dia dapat ikan! tapi aku cakap ja sama tuyul2 ni, kalau aku yg mancing 10 minit ja dah 5 ekor!! nasib aku malas jak! wakakakaka =P

Si adik tuyul apa lagi...akibat jeles dengan abg nya, terus besungguh2 dia mancing...langsong x dengar dah bunyi dia benapas..punyala konsentret!!! wakakakakkaaka..muka pon betukar merah dah tu..geram yg telampau sama abg dia!!pecah prot aku gelak!!! hahahahaha!!!adoi2!!

Selang beberapa minit, dapat gak dia puyu tu...wakakaka dasat ehh!!! tekezut gak aku..wakaka!!! punyala dia puas hati ngan tgkapan dia tu, sengeh sampai telinga dah dia...wakakaka..Si abg tuyul plak masih x cayer cmna adik dia leh dapat gak ikan...dia pon try mancing tempat adik dia tadi..wakakakak dan2!!!

muka buang ikan dari mata kail...wakakaka, gilakkk tekun muka....wakakaka...asyik gelak ja aku pagi tadi..hahaha =P

Hehee..sempat gak snap pic aku..depan pokok buluh tuuu...hohooo...senyuman x mandi nihh, langsong x ceria..adoiiii!!! bosan tengok dak2 tuyul 2 ekor nihh..huhuuu!!!

busan yang teramat dah ni!! lepas ja dapat 2 ekor tu...semua ikan2 dah lari kot..hahaha!!! sempat gak aku mematahkan buluh berhampiran akibat bosan yg telampau....haha!

Setelah hampir sejam...3 ekor ni ja yg dapat tgkap??? aduiii....x champion lgsong dak2 ni! hohooo.....aku pon cuba la menyiasat, apa kes ikan2 tiba2 lari?? hmmmm....

Rupa2 nya........ada geng2 badak berendam dalam parit depan sana....sambil basuh2 beskal drg!!! adoiiiiii..sakitnyaaa ati....aku pon pesan kepada dua2 ekor tuyul anak maklang aku tu supaya banyak2 besabar...jgn jadi mcm geng2 badak ni..wakakakaka!!! melihat muka tuyul kecik yg hampir2 menangis, aku menyedapkan hatinya dgn bekata..''dah2, petang ni kita mancing lagi ek!'' wakakakaka =P

Nilah ketua geng2 badak tu..adoiiii..baru dajah5 badan dah 10 kali ganda badan aku..huhuuu...saja aku tgkap pic dak badak nihh!!! mo kasi repot sama mak dia..wakakaka, kenal sangat dah dak badak ni...wat2 samseng kunun, padahal depan mak jalan tunduk ja tu...waakakaaka!!!

8.45a.m- aku pon tepaksa gak ajak dak2 tu balik rumah..sebab jam9 aku dah kena pi keja..adoii malas2!!! dalam pejalanan balik tu, kami jumpa ulat ni kat sawah...amacam? pelikkan design dia?? mula2 ingat nak tgkap..last2 x jadi...hati berkata...''biarkannya hidup aman sini'' -the end-

10 comments:

kakaktuyul said...

waaaaaaaaahhhh!!siuk ngail!!
x ajak pun kakaktuyul ngail..
wakakakaka..best la layan kerenah dak2 tuyul time cuti skula..
rajin pula hang bawa kamera..adeh!!
badak pun inteprem gak..cayalah!!
:p

Kos Serani said...

Wah...bestnya suasan kampong kamoo Mr.lovess, tetiba aku teringat zaman kanak2 dulu mandi lombong dan bermain tepi kali, kini kampong aku dah Xde rupa kampong lagi...sob...sob, nak pi tempat kamoo jejalan boleh?

eleza737 said...

abg tuyul tu x pancing ke..?
ke takut tergugat ngan tuyul2 kecik tu..?
haha

mr.LOVESS said...

to KAKAK TUYUL: wahhh bila masa kak liez jadi kak tuyul ni?? wakakaka:P
aduiii, pagi tadi kebetulan kak dila 'tertinggal' kamera dia..ary pon capai ja la..hahaha,tringat plak mau update blog ni..hehe =)

to KOS : kosss...napa kampong kamoo skarang??? adui, kos datang ja sini kos bila2 masa...tido rumah sia ek? hehe, jum pi hadyai skali..kos blanjer trip..wakakaka =P

to sis elis : wahh kak eliss..mana da tegugat la..aduii, stakat dak2 tuyul tu sembang ja lebih, abg tuyul ni ada aura..skali pandang semua ikan2 bejalan datang..wakaka...uikss..tuyul ka sia??? hantoo galah ada la..wakaka=P

zuli2 said...

wakakak ikan puyu buat apa... kau makan ka ikan puyu ... wakakak... aku tak mkn la ikan tu.. tak lalu aku... wakakak... hg buat apa ikan tu.. goreng ek... wakak.. tapi best ek kg. kau.. tapi kat mana ni??? tak pernah nmpak pun kat perlis.

mr.LOVESS said...

Sengal lipan..wat asam pedas ja..aku makan ja apa yg mak aku masak..hahaha!!! tapi kalau dah 3 ekor x bebaloi nak wat asam pedas..wakaka!! wehhh lipan, datang weh rumah aku bln 12 nih kenduri kawin akak aku..ko kena datang gak!!! X kira, nak paksa nihh!! haha =P

pinbaju said...

uikkkkssss adik beradik tuyul memancing...huhuhuhu besh asal abg kepada abg tuyul tu dok menung jer..... teringat kat ketua toyol ka c yan2...wakakakakaka lariikkkkkkkkkkk

mr.LOVESS said...

abg ripinnn...miss kamooo..hehe..rindu kat abg ripin jak..sbb bang ripin kan tuyulensem..wakakakaka =P

IslandLady said...

wahhhhhhhhhhhhhh best nyerrrrrrrrr kg ary..... x sbr blk kg nih... hehehhe... sawah padiiii... sungaiiii adoiiii bilalalh nak tgk sawah secara live ni??? huhuhuhu kg rancha2 kt labuan ni nama jer kg, tp 5 minit dah smpai bndar labuan... huhuhuhu kg ker tu? adoiiii aryyyy... nak p perlissss,,,, nak duduk kt sawah... amek pic tgh sawah... nak ronda2 kg... aduhaiiii seronoknyaaa.... bilalah smua tu akn jd reality???? huhuhhuu

mr.LOVESS said...

kak lady kuh cyg...ary mu ini sentiasa menunggu kehadiranmu sini...hehe =)

anda juga mungkin meminati...

Related Posts with Thumbnails